BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday 1 July 2011

buntu...

buntu...itu saja yg ada dalam kotak fikiran ku saat ini...salahkah aku jika ku berkata2, jika aku menjawab setiap pertanyaan yg di ajukan...tapi itulah hakikatnya setiap apa yg keluar dari mulut ku akan membuat orang terasa...marah...emosi...

apa yang harus kulakukan sekarang...semuanya serba tak kena, mungkin aku patut mendiamkan diri sementara waktu agar keadaan kembali tenang dan pulih seperti sediakala...ya mungkin itu jalan yang terbaik dari aku mengeruh kan lagi keadaan...

cukup la dengan apa yang berlaku sekarang...bosan dengan semua ini...kenapa aku...setiap apa yang berlaku aku yang sering di salahkan, bukan itu kehendak aku, bukan itu yang aku mahukan dalam hidup ini...aku di katakan punca segala2nya, punca bagi setiap perkara buruk yang berlaku...kenapa begitu cetek akal fikiran yang di kurniakan...hinggakan mereka terlupa setiap yang berlaku adalah ketentuan dari Nya...

kenapa begitu sukar untuk menerima qada' dan qadar...sukar untuk menerima kenyataan yang semua ini adalah ujian dari Nya...untuk menguji sekuat mana keimanan kita....aku sendiri pasrah dengan ketentuan ini...aku hanya mampu berserah dan percaya dengan setiap yang berlaku ada hikmah di sebaliknya...

p/s : mencari sedikit sinar di sebalik kegelapan...

0 comments: